به دندانپزشکی خوش آمدید! می توانید ابزارک ها را در اینجا قرار دهید.

بلیچینگ دندان در برلیان

بلیچینگ

سلام به همراهان عزیز دندان پزشکی قرچک شما را به مطالعه مقاله ی راز سفید شدن دندان ها و از بین رفتن زردی ان ها با روش بلیچینگ دعوت میکنیم .

انجام بلیچینگ برای از بین بردن زردی دندان

زردی دندان

زردی دندان می تواند زیبایی لبخند افراد را به راحتی تحت تاثیر قرار دهد با توجه به نقش دندان هایی سفید در داشتن ظاهر زیبا و اعتماد به نفس، بسیاری به دنبال درمان قطعی زردی دندان و به خصوص درمان زردی دندان در منزل هستند. در این مطلب، ابتدا به زردی دندان و علت زردی دندانها می پردازیم.زردی دندان میتواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد ساختار مینای دندان قابلیت رنگ پذیری بالایی دارد، با گذشت  زمان دندان ها دچار ایجاد لکه و زردی میشود شما میتوانید با رعایت نکات بهداشتی  دهان و دندان آن را کنترل کنید درادامه مطلب به  راهکار های کاربردی برای ازبین رفتن زردی دندان ها میپردازیم.

عوامل موثر در به وجود امدن زردی و لکه روی دندان ها

چه عواملی باعث ایجاد زردی و لکه روی دندان ها میشود؟

غذا و نوشیدنی های رنگی که باعث ایجاد زردی میشوند:
۱-نوشیدن قهوه و چای
۲-کشیدن سیگار و قلیان
۳-عصاره میوه ها (گیلاس ،البالو، توت ،لبو و……)
این تنها غذا و نوشیدنی نیست که دندان‌ها را زرد می‌کند!

عوامل دیگری  که باعث زردی دندان ها میشوند عبارت از

رژیم غذایی پر قند و کربوهیدرات‌

کشیدن سیگار و قلیان

بالا رفتن سن

ژنتیک

عوارض مصرف برخی از دارو ها

استفاده بیش از حد فلوراید

عدم رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان

خشکی دهان

انجام بلیچینگ برای از بین بردن زردی دندان

روش تاثیر گذار برای سفید کردن دندان ها

برای سفید کردن دندان ها به طور کلی سه روش موجود است. ونیر کامپوزیت یا روکش کامپوزیت، لمینت یا روکش سرامیکی دندان و بلیچینگ.شاید بتوان گفت بلیچینگ بی ریسک ترین  روش سفید کردن دندان است ، در این روش بستگی به نوع و شدت زردی دندان ها ۲تا۳ درجه تغییر رنگ پیدا میکند ومدت زمان ماندگاری آن بستگی به نوع رسیدگی و بهداشت فردی متغیر است معمولا بین ۱تا۲ سال ماندگاری دارد، اما این تغییرات قدرت  سفید کنندگی لمینت و کامپوزیت را نخواهد داشت.

راز سفیدی دندان ها با بلیچینگ

بلیچینگ چیست؟

بلیچینگ یکی از روش های بسیار حرفه ای و پرطرفدار به منظور سفید کردن دندان ها می باشد که به خوبی لکه های زرد رنگ روی دندان ها را از بین می برد دندانپزشک متخصص بعد از بررسی و شناخت عامل تغییر رنگ دندان، با بهترین راهکار روش بلچینگ دندان را انجام می دهد. ماده اصلی سفید کننده دندان ها پراکسید هیدروژن است که باعث اکسید شدن رنگدانه های رسوب کرده بین مینای دندان و آن هارا از بین می برد. به مرور زمان این ماده به قسمت های زیرین مینا در عاج نفوذ می کند و رنگ آن را روشن تر کرده و باعث سفید شدن دندان می شود. دو روش کلی برای سفید کردن دندان ها با بلیچینگ وجود دارد که از نظر مراحل و هزینه ی بلیچینگ دندان متفاوت هستند

وایت اسمایل المانی

بلیچینگ دندان به دو روش صورت میگیرد

۱- بلیچینگ افیس (بلیچی که داخل مطب توسط پزشک انجام میشود)

۲-بلیچینگ هوم(بلیچی که  داخل منزل توسط بیماران انجام میشود)

مراحل بلیچینگ افیس

 مراحل انجام بلیچینگ افیس

در این نوع روش بلیچینگ عملیات درمان با تجهیزات کاملا تخصصی و استریل شده انجام میشود. غلظت مواد استفاده شده در آفیس بلیچینگ بیشتر است و طی یک یا دو جلسه دندان ها سفید میشوند در صورتی که در روش بلیچینگ هوم باید به طور مداوم چند هفته از مواد تجویز شده توسط دندانپزشک مربوطه استفاده کنید

مراحل انجام بلیچینگ هوم

این روش داخل منزل توسط خود بیماران انجام میشود برای همین به دقت بیشتری نیاز دارد.ابتدا برای شروع به متخصص ارتودنسی مراجعه میکنیم برای تهیه قالب دندان ها و تهیه مواد بلیچینگ هوم. بعد از دریافت قالب و مواد بلیچینگ از دندانپزشک مورد نظر، باید مراحل را برای بلیچ دندان انجام دهید.

بلیچینگ هوم روشی است که برای برطرف کردن مشکلات مربوط به رنگ دندان‌ها از جمله زردی و لکه‌های آنها در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بهترین راه برای استفاده از این روش مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و مشورت با دندانپزشک است.
در این روش تری یا کیت و همچنین مواد بلیچینگ در اختیار فرد قرار داده می‌شود و نحوه استفاده از آن به او آموزش داده می‌شود و فرد در منزل از آن استفاده می‌کند.

بعد از خارج کردن تری ها دندان هایتان را با مسواک بشویید، لازم است که این روند تا دو هفته تکرار شود

اتمام بلیچینگ افیس

مراقبت های بعد از انجام بلیچینگ

به دلیل حساس شدن دندان ها تا ۲۴ ساعت از خوردن نوشیدنی های خیلی سرد و داغ خوداری کنید.

از خوردن غذاهای رنگی صرفا جهت رنگ پذیر بودن دندان ها خوداری کنید.

نوشیدنی های همچون قهوه چای باعث ایجاد لکه روی دندان ها میشود جدا در مصرف ان خوداری کنید.

از خمیر دندان های سفید کننده و مسواک های نرم استفاده کنید.

از کشیدن سیگار و نوشیدن مشروبات الکلی خوداری کنید.

امیدوارم مقاله راز از بین بردن زردی وسفید شدن دندان ها با روش بلیچینگ برای شما عزیزان کاربردی بوده باشد.

شما میتوانید تجربه انجام بلیچینگ را داخل دندان پزشکی برلیان قرچک با بهترین متریال های دندان پزشکی و مجهز به  بهترین مواد دندان پزشکی و محیطی ارام با مجرب ترین کادر درمان  تجربه کنید.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید