به دندانپزشکی خوش آمدید! می توانید ابزارک ها را در اینجا قرار دهید.

کامپوزیت:روشی نوین برای زیبایی خط لبخند

کامپوزیت

سلام و درود به شما همراهان همیشگی دندان پزشکی برلیان قرچک تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. تا در زمینه کامپوزیت زیبایی خط لبخند به شما روشی نوین را ارائه بدیم .

نمای کلی کامپوزیت دندان
ونیر دندان

کامپوزیت دندان یا ونیر زیبایی چیست؟

یک روش نوین برای اصلاح خط لبخند شما با این روش میتوانید زیبایی را به لبخند خود باز گردانید. در این روش به تشخیص پزشک و سلیقه خودتان میتوانید رنگ و برند خود را انتخاب کنید . معمولا این روش برای افرادی که دندان های نسبتا نا مرتب و  دندان های زرد و تیره ای دارند مورد استفاده قرار میگیرد .
امروزه بسیاری از افراد به دنبال انجام این روش میباشند. شما میتوانید با انجام این روش لب پریدگی و فاصله های دندان خود را از بین ببرید .

انتخاب پزشک در زیبایی لبخند شما بی تاثیر نمیباشد.

ونیر به چند روش انجام میشود،لیرینگ و مونولیرو…

دندان از نمای بغل
کامپوزیت ونیر لیرینگ

کامپوزیت لیرینگ چیست؟

یکی از بهترین روش های ارائه شده روش ترکیبی لیرینگ است. برای سفیدی طبیعی و واقعی در آن می توانید از تکنیک رنگ لایه به لایه استفاده کنید. اگر دقت کرده باشید دندان های واقعی نیز درجه بندی رنگی دارند. به گونه ای که لبه های دندان شفاف و اواسط و میانه های دندان مات است. می توانید رنگ های سفید را انتخاب کرده. و با استفاده از تکنیک layering به آن ظاهری طبیعی بدهید.دراین روش مینای دندان  تراشیده میشود. و از چند نوع کامپوزیت که از لحاظ انعکاس نور باهم تفاوت دارند استفاده میشود. در روش لیرینگ کامپوزیت دندان پزشک از کامپوزیت هایی بارنگ ها شفافیت متفاوت در لایه های مختلف استفاده میکند. تا جزئیات دندان ها دقیق تر بازسازی شود و ظاهر دندان ها طبیعی تر به نظر برسد.

کامپوزیت
کامپوزیت منولیر

کامپوزیت منولیر چیست؟

این روش معمولا برای افرادی که میخوان کامپوزیت یک دست و سفید داشته باشند، مورد استفاده قرار میگیرد. در این روش فرم و رنگ و قد دندان تغییر میکند. کسانی که لبخند طبیعی تر میخواهند، این روش مناسب نیست. به نسبت لیرینگ قیمت مناسب تری دارد. و معمولا برای دندان‌های ترک خورده یا لب پر شده، دندان‌های ساییده شده یا تغییر شکل یافته ،روش بسیار موثری است.

کامپوزیت و روکش
کامپوزیت و روکش

مزایا کامپوزیت ونیر

۱-ونیر روشی بدون ضرر است که می توانید بدون درد ، دندان های خود را زیباتر و سفیدتر کنید.

۲-ونیر روشی ماندگار است که مهم ترین مزیت ها نسبت به دیگر انواع روکش های دندان، این است. که نیازی به تراشیدن دندان ندارد و تنها سطح جلوی دندان ها را پوشش می دهد.

۳-مزیت دیگر ونیر این است که قیمت کامپوزیت دندان از قیمت لمینت دندان، ارزان تر است.

۴-برخلاف ونیر که نیازی به قالب گیری ندارد. و مراحل آن سریع انجام می شود، روکش سرامیکی لمینت باید در لابراتور ساخته شود و نیاز به وقت و زمان بیشتری دارد.

۵-به طور معمول لمینت دندان، به یک الی دو هفته برای قرار ملاقات با دندانپزشک نیاز دارد. تا به طور کامل بر روی دندان اعمال شود.

۶-ونیر کامپوزیت می تواند مشکلاتی نظیر ساییدگی دندان، فاصله بین دندان ها، تراشیده شدن دندان ها در اثر گذر زمان، شکستگی دندان  را بر طرف کند.

۹-ایجاد زیبایی بسیار عالی و سطحی براق با ونیر

دندان
کامپوزیت لیرینگ

معایب کامپوزیت نسبت به لمینت دندان

همچنان که انجام کامپوزیت نسبت به لمینت از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر می‌باشد، اما شامل معایبی نیز می‌باشد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

طول عمر و ماندگاری آنها نسبت به لمینت‌های سرامیکی بسیار کمتر است و پس از مدتی نیاز به ترمیم و یا تعویض پیدا می‌کنند.
مواد کامپوزیتی در مقایسه با مواد لمینت سرامیکی رنگ پذیری بیشتری دارند. و سریع‌تر مواد رنگی را به خود جذب می‌کنند و تغییر رنگ می‌دهند.
گرچه هزینه انجام این روش نسبت به لمینت، کم‌تر است. اما به دلیل داشتن طول عمر کمتر و همچنین مقاومت و استحکام پایین‌تر، ترمیم و یا تعویض کامپوزیت‌ها مستلزم صرف هزینه‌های اضافی می‌باشد.
تطبیق رنگ مواد با رنگ دندان نسبت به لمینت‌های سرامیکی سخت‌تر است.

ونیر دندان

پرطرفدارترین رنگ کامپوزیت دندان

بهتر است بدانید بعضی از رنگ‌های کامپوزیت دارای محبوبیت بسیار زیادی می‌باشند. و اکثر هنرمندان و افراد مشهور این طیف رنگی خاص کامپوزیت را انتخاب می‌کنند.

کامپوزیت دندان

مراقبت های بعد از انجام  کامپوزیت

۱-یکی از مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان طرز به کار بردن صحیح از نخ دندان و مسواک می باشد. البته استفاده مرتب از این وسایل را بعد از هر وعده غذایی نباید فراموش کرد. ضمن آن که غذا و یا نوشیدنی های مناسب و سالم باید مصرف کرد. غذا و یا نوشیدنی هایی که دارای رنگ های غیر مجاز و یا رنگ طبیعی مانند چای، قهوه و غیره هستند را به مراتب کمتر باید مصرف کرد.

۲-افرادی که دارای کامپوزیت دندان هستند از سیگار، قلیان و یا مواد مخدر کمتر باید استفاده کنند، به دلیل آن که کامپوزیت از رنگ طبیعی خود خارج و رفته رفته زرد و بد رنگ می شود. در برخی از موارد افراد زیادی مشاهده شده اند که برای تمیز کردن دندان های خود از ابزارهای نادرستی مانند ناخن، خلال دندان و یا غیره استفاده می کنند که به کامپوزیت دندان آسیب جدی وارد می شود.

۳-از مراقبت های لازم بعد از کامپوزیت دندان به این مورد نیز باید اشاره کرد که با این مدل دندان پسته، تخمه و یا از این قبیل موارد که دارای جنس سفت و سختی هستند را نباید شکست.

در ادامه:

۴-به هیچ عنوان از خمیر دندان های سفید کننده  نشود، به دلیل آن که این نوع خمیر دندان باعث سایش سطح کامپوزیت ها میشود .

۵-انجام ورزش هایی از قبیل بسکتبال، فوتبال، کشتی و یا غیره که با صورت ارتباط مستقیمی دارد. به هیچ عنوان توصیه نمی شود. و یا اگر این نوع ورزش ها را انجام می دهید باید خیلی مراقب باشید تا توپ و یا ضربه ای به دندان ها و صورت شما برخورد نکند.

۶-اگر از دهانشویه استفاده می کنید باید مدل هایی که فاقد الکل هستند را مصرف کنید.

۷-در مراقبت های بعد از آن، از مصرف قند، شکلات های سفت، آب نبات و یا از جویدن چیزهای چسبناک مانند آدامس و غیره جداً خودداری شود.

۸- از مصرف نوشابه و آبمیوه های غیر طبیعی تا حد ممکن خود داری کنید یا مصرف آن را کاهش دهید.

۹-در صورتی که خواهان نگهداری طولانی مدت دندان های کامپوزیت خود هستید، مصرف سبزیجات سفت مانند هویج، کلم و یا غیره را کنار بگذارید.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید