به دندانپزشکی خوش آمدید! می توانید ابزارک ها را در اینجا قرار دهید.

هیلینگ ایمپلنت: راهی برای بهبود سریع

هیلینگ ایمپلنت
سلام به همراهان عزیز درمانگاه دندانپزشکی برلیان قرچک شما را به مطالعه مقاله ی هیلینگ ایمپلنت دعوت میکنیم.

هیلینگ ایمپلنت چیست ؟

هیلینگ به ایمپلنت دندان متصل می شود و بصورت گنبدی شکل هستند که در بالای لثه قرار می گیرند و از تیتانیوم ساخته شدند ، می توان گفت کاربرد هیلینگ در ایمپلنت بسیار مهم می باشد. از نقش های اصلی آن در ایمپلنت دندان شکل دادن و کمک به ترمیم لثه می باشد همچنین مانع نفوذ جسم خارجی و باکتری ها به داخل پایه ایمپلنت می شود. جراحی ایمپلنت مانند هر جراحی دیگر با ایجاد بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر آغاز می شود. در نتیجه مراجعه کننده در حین جراحی هیچگونه درد در ناحیه جراحی را حس نخواهد کرد. سپس با توجه به طرح درمان انتخابی، ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد. پس از پیوند استخوان ایمپلنت های پایه بستری مقاوم را برای طرح درمان انتخابی فراهم می آورند. قالبگیری از ایمپلنت جزء موارد حساس و دقیق در ساخت پروتز ایمپلنت می باشد. و بیمار می بایست کلیه دستورات دندانپزشک معالج را با دقت اجرا نماید. هیلینگ ایمپلنت

کاربرد هیلینگ ایمپلنت

هیلینگ کاربرد بسیار مهمی در ایمپلنت دارد که از مهم ترین آن ها جلوگیری از نفوذ جسم خارجی و باکتری به داخل پایه ایمپلنت است. این قطعه معمولا دارای ارتفاع ۲ الی ۶ میلی‌متر است و اندازه اش بسته به ضخامت لثه متفاوت است.

ایمپلنت و مزایای استفاده از آن

در مورد ایمپلنت دندان بسیار صحبت کرده ایم، برای اطلاعات بیشتر از ایمپلنت از مقالات ما دیدن کنید. ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن است. از ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود. پس از قراردادن ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک ، استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا ۳ تا ۴ ماه طول میکشد، سپس قسمت تاج دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می گیرد. هیلینگ ایمپلنت از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر به سزایی در چهره و مهم تر از آن در اعتماد به نفس افراد دارد. با استفاده از ایمپلنت ها میتوان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن طبیعی، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به فرد باز گرداند.

مزایای ایمپلنت دندان

  • در عین گران بودن درمان ، مزایایی همچون راحتی، مقاومت بالا، کاربردی بودن، بازگرداندن توانایی جویدن طبیعی و زیبایی فوق العاده ، باعث میشود تا رضایت خاطر بیماران نسبت به بریج های ثابت یا پرتز متحرک بیشتر شود. در صورت رعایت کامل بهداشت، این دندان ها دائمی خواهند بود.
  • با درمان ایمپلنت، دندانهای دیگر قربانی جایگزینی دندان از دست رفته نمیشوند.
  • پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان داخل استخوان قرار گرفته و استخوان فک به دلیل ساپورت توسط ایمپلنت تحلیل نمیرود. بنابراین فرم صورت، کمتر دچار تغییرات ناشی از، از دست دادن دندان میشود.
  • به طور معمول طول عمر ایمپلنت دندان از سایر درمانهای جایگزین طولانی تر است و در صورت از دست رفتن ایمپلنت، امکان جایگزینی مجدد وجود دارد.

کاربرد هیلینگ ایمپلنت

به طور قطع میتوان گفت هیلینگ یکی از قسمت های مهم در ایمپلنت های دندانی است و وجود آن در ایمپلنت دندانی لازم و ضروری است. از جمله عللی که اهمیت این قطعه را نشان میدهد ، میتوان به :
  1. باعث حفظ سلامتی و مدیریت بافت نرم (لثه) و باعث می شود تا به لثه فرم و شکل خاص داده شود و ایمپلنت پس از فرآیند تکمیل، مانند دندان طبیعی به نظر می رسد.
  2. دیگر مزیت بستن هیلینگ بر روی ایمپلنت این می باشد که قسمت فوقانی آن را از محیط بیرون و از آلودگی ها حفظ می کند.
  3. شکل و اندازه نهایی روکش ایمپلنت نیز از طریق آن معین می شود زیرا این قطعه باعث می شود لثه فرم و شکل خاصی پیدا کند.
  4. از مزایای دیگر استفاده از این قطعه  این است که موجب می شود از رشد لثه بر روی ایمپلنت جلوگیری شود.
  5. این قطعه طی دو مرحله جراحی بر روی پایه ایمپلنت گذاشته می شود در صورتی که کاشت ایمپلنت دارای دو مرحله باشد بعد از مرحله بازسازی استخوان، کاور اسکرو از روی پایه ایمپلنت برداشته می شود، و این قطعه روی آن قرار داده می شود.
  6. بعد از دو هفته این قطعه نیز باز می شود تا مراحل قالب گیری ایمپلنت انجام شود اما دوباره هیلینگ بسته می شود.

باز شدن و افتادن هیلینگ ایمپلنت

همان‌طور که می‌دانید کاشت ایمپلنت روش دقیقی است و در ۹۸٪ مواقع موفقیت آمیز است اما فرآیند ساده و راحتی نیست و افتادن هیلینگ ایمپلنت به معنی شکست و پس زدن ایمپلنت نیست. این اتفاق نه برای پزشک خوشایند است و نه برای بیمار اما اتفاقی است که درمان بسیار راحتی دارد. حال سؤال اینجاست که اگر هیلینگ ایمپلنت بیفتد، چه مشکلاتی برای فرد ایجاد می‌شود؟ هنگامی که هیلینگ ایمپلنت از ایمپلنت جدا میشود، باید دندانپزشک شما ناحیه را با سرم شستشو، شستشو بدهد و هیلینگ را مجدد سر جای خود ببندد.
اشتراک گذاری :

نظر در"هیلینگ ایمپلنت: راهی برای بهبود سریع"

  1. مهرداد

    سلام وقت بخیر بسیار مقاله مفید و عالی بود .

دیدگاه خود را بنویسید