به دندانپزشکی خوش آمدید! می توانید ابزارک ها را در اینجا قرار دهید.

جرم گیری راهی اسان برای ازبین بردن پلاک و جرم دندانی

سلام و درود به شما همراهان عزیز دندان پزشکی برلیان قرچک ، این روز ها یکی از دغدغه و مشکلاتی که افراد جامه دچارش هستن زردی و جرم دندان است . این موضوع میتواند باعث بروز برخی از بیماری ها وعوارض ناخشایندی شود . در این مقاله شما میتوانید درمورد پلاک ها و جرم های دندانی اطلاعات بیشتری کسب کنید  و راهی برای درمان ان بیابید، تااخرمطالب با ما همراه باشید.

پلاک دندانی

پلاک دندانی چیست؟

پلاک یک ماده چسبنده است که از ذرات باقیمانده غذا و بزاق که در دهان شما مخلوط می شود، ساخته می شود،اگر مراقبت های بهداشتی دهان و دندان را به خوبی انجام ندهید  در مرحله اول روی دندان‌های شما پلاک تشکیل میشود. تشکیل پلاک رو دندان‌ها  مشکل ساز است و باعث بروز برخی از مشکلات دهانی و دندانی میشود . اما این مشکلات به راحتی درمان میشود فقط نیاز است بهداشت دهان و دندان هارو به خوبی راعایت کنید.

پلاک دندانی باعث بروز چه مشکلاتی میشود؟

پوسیدگی دندان ها یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی دندان ها در جهان است. پلاک ها حاوی باکتری های است که باعث پوسیده شدن دندان ها میشود.باکتری ها شروع به تغذیه  از پلاک ها کرده و باعث اسیدی شدن پلاک میشود ،اسید ها موجود در این پلاک  ها به تدریج مینای سخت و بیرونی دندان را از بین میبرد . دندان های پوسیده باعث ایجاد حفره هایی داخل دندان ها میشود و منافظ بازی را ایجاد میکند که  باعث بروز بسیاری از مشکلات میشود مانند درد  دندان  و عفونت دندانی، بادرمان نشدن شدت میابد و لایه های زیرین دندان را تحت بتاثیر قرار میدهد

جرم و پلاک

تفاوت پلاک و جرم چیست؟

پلاک دندانی با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از روی دندان پاک می‌شود اما در صورتی که به صورت طولانی مدت روی دندان بماند، در  این پلاک کلسیم رسوب کند و معدنی شود به جرم تبدیل می‌شود که دیگر با مسواک زدن قابل تمیز شدن نیست‌. و حتما باید با استفاده از دستگاه جرمگیری و توسط دندانپزشک  جرمگیری انجام شود.سطح جرم به علت اینکه به اندازه دندان صاف و صیقلی نیست به راحتی با مسواک تمیز نمیشود و مجددا روی جرم‌های تشکیل شده پلاک به راحتی جمع می‌شود و فرایند تبدیل پلاک به جرم به صورت چرخه‌ای ادامه پیدا می‌کند.

عوارض وجود جرم روی دندان ها
 به مرور وجود جرم روی دندان باعث ایجاد بیماری لثه ، تحلیل استخوان نگهدارنده اطراف دندان و لقی دندان می‌شود.
شما میتوانید با انجام جرمگیری از بروز چنین مشکلاتی جلو گیری کنید .جرم گیری دندان با استفاده از  دستگاه های مخصوص جرمگیری  و توسط شخص پزشک انجام میشود .  انجام جرم گیری برای از بین رفتن جرم های دندان مفید ترین روش است.

جرمگیری چه ضرری برای دندانها دارد؟

جرمگیری نه  تنها ضرری برای دندان ندارد بلکه یک کار بسیارمفید جهت جلوگیری از بیماری لثه و لق شدن دندان است.گاهی باکتری‌هایی داخل پلاکهای تشکیل شده روی دندان وجود دارند که باعث پوسیدگی دندان می‌شود.

جرم گیری دندان

راهکار های  پیشگیری از تشکیل جرم و پوسیدگی دندان ها

 روند ایجاد پوسیدگی بدین صورت است که باکتری‌های داخل پلاک از مواد قندی که ما استفاده می‌کنیم تغذیه می‌کنند در نتیجه تغذیه باکتری از این مواد قندی، مواد اسیدی ایجاد می‌شوند که باعث آسیب به دندان و پوسیدگی می‌شود.راه های پیشگیری از تشکیل جرم و پوسیدگی دندانی عبارت از
 ۱-رعایت بهداشت دهان و دندان
 ۲_عدم  مصرف بی رویه مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی قندهای ساده
 ۳-استفاده منظم از مسواک و نخ دندان   
 ۴_مراجعه منظم به دندانپزشک جهت معاینه

بعد از انجام جرم گیری

شما میتوانید برای انجام جرم گیری دندان و برای داشتن دندان های بدون جرم و پلاک دندانی به دندان پزشکی برلیان قرچگ مراجعه کنید و از داشتن دندان های سالم لذت کافی ببرید. کادر درمان پرسنل دندان پزشکی برلیان همه روز به صورت شبانه روزی در تلاش هستن برای کسب رضایت شما عزیزان .

جهت ارتباط با دندان پزشکی برلیان قرچک با شماره های زیر در تماس باشید
۰۲۱۳۶۱۱۰۰۰۴
۰۹۱۹۰۹۸۴۹۴۵

جهت ارتباط حضوری به نشانی زیر مراجعه بفرمایید
تهران – قرچک – میدان کلانتری – نبش خیابان صباغ- طبقه دوم دندان پزشکی برلیا

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید