به دندانپزشکی خوش آمدید! می توانید ابزارک ها را در اینجا قرار دهید.

با ایمپلنت دندان جای خالی دندان ها خود را پرکنید

سلام ودرود به شما همراهان همیشگی دندان پزشکی برلیان قرچک در ادامه این مقاله همراه ما باشید .  امروز بسیاری افراد بعد از کشیدن دندان های خود به این فکر فرو میروند که ایا جایگزینی برای دندان های از بین رفته حود وجود دارد . با مطالعه این مقاله شما روشی برای پر کردن جای خالی دندان کشیده شده پیدا میکنید .ایا تا به حال واژ ایمپلنت را تا به حال شنیده اید؟

فیکسچر ایمپلنت

ایمپلنت دندان چیست ؟

امروز با برگرفته از فناوری و دانشی نوین در علم پزشکی پدیده ای خلق شده است به نام ایمپلنت ، یک جایگزین بسیار عالی برای دندان های از بین رفته میباشد .ایمپلنت ها از جنس تیتانیوم بوده که در داخل استخوان فک قرار گرفته،  و با بدن فرد سازگار است. بر روی آن ساختارهای پروتزی مانند روکش قرار می‌گیرد. هنگامی که یک دندان به دلایل مختلف قابل نگهداری نبوده و کشیده می‌شود، و یا حتی وقتی که یک فرد به طور مادرزادی یک دندان را ندارد، می‌شود به جای دندان از دست رفته، ایمپلنت قرار داد.ایمپلنت توسط  پزشک جراح داخل استخوان فک گذاشته میشود . طی مراحلی که انجام میشود ،استخوان فک را برای سازگار تر شدن با فیکسچر ایمپلنت به وسیله پودر  استخوان و پی ار اف تقویت میکنند .این عمل باعث میشود .فیکسچر در مدت زمان کوتاهی به استخوان فک جوش بخورد.

پودر استخوان

 

پی ار افPRF چیست؟

این فرایند برای تقویت استخوان و بافت سلول  های از دست رفته بسیار کاربردی است .با استفاده از خون بیمار که توسط دستیار پزشک گرفت میشود ، داخل لوله های ازمایشگاهی ریخته میشود، و داخل دستگاه سانتریفیوژ گذاشته میشود .پلاسمای موجود داخل خون بیمار جدا میشود ، که داری پروتین هایی هستن که به باسازی استخوان فک بسیار کمک میکند.

 طول عمر ایمپلنت چقدر است؟

ایمپلنت طوری طراحی شده است که سالهای زیادی عمر کند و عمر بالاتر از ۲۵ سال برای آن در نظر گرفته میشود. به همین علت کاشت ایمپلنت یک راهکار دائمی برای جایگزینی دندانهای از دست رفته محسوب میشود چرا که روشهای دیگر مانند بریج و دندان مصنوعی عمری بین ۵ تا ۱۵ سال دارند و پس از آن باید تعویض شوند. اما ایمپلنت در بسیاری از موارد دیگر نیازی به تعویض نداشته و تا آخر عمر شما را همراهی میکند.

ایمپلنت

 مراقبت های بعد از ایمپلنت چیست ؟

۱-بعد از انجام جراحی حدود یک الی دوساعت پنسمان را نگه دارید.

_از صحبت کردن و خالی کردن اب دهان خودداری کنید -پس از این زمان پانسمان را برداشته اگر بازهم خون ریزی داشتید سریعا به پزشک خود مراجعه کنید.

۲-تا سه روز ترجبها سوپ خنک و بستنی میل بفرمایید.

_از خوردن غذاهای سفت و گرم خودداری کنید.

_از خوردن مایعات به واسطه نی اجتناب کنبد.

۳-بعد از عمل جراحی ایمپلنت بهتر است از کمپرس یخ برای التهاب وتورم محل جراحی استفاده نمایید.

۴-از ا ستعمال هرگونه دخانیات از جمله سیگار،قلیان و….. ۳تا۵روز خودداری نمایید(مهم ترین عامل عفونت و پس زدن پیوند مصرف دخانیات میباشد.

۵-مامی دارو هایی که به توصیه پزشک تجویز شده است را تا اخر مصرف نمایید. استفاده از داروهایی که بدون تجویز پزشک است پرهیز کنید . درصورت وجود  هر گونه مشکل در مصرف داروها سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

۶-از روز بعد از جراحی روزی سه بار اب نمک رقیق و دهان شویه کولرهگزیدن دهان را شست وشو داده و بهداشت دهان خود را رعایت فرمایید(هرجه دهان تمیز تر باشد زخم زودتربسته میشود)

۷- ترجیها غذلهلی را با طرف مقابل میل فرمایید و بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵روزبرای کشیدن بخیه مراجعه نمایید.

 

مدت زمان لازم برای این درمان چقدر است؟

در حالت عادی  ۱الی ۲ ماه زمان لازم است برای پیوند خوردن استخوان با فیکسچر ایمپلنت ، که بسه به نوع ایمپلنت متغییر است .۲الی ۳ ما لازم است برای به پایان رساند مراحل ایمپلنت (کشیدن دندان ازبین رفته -جراحی- قالبگیری برای ساخت روکش-نصب روکش)

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان را میتوان جز درمان  های  مادام و العمل قرار داد .

بعلت اینکه از جنس آلیاژ تیتانیوم است هرگز پوسیده نمی شود.

در صورتی که از برند های مرغوبی استفاده شود استحکامی بیش از دندان دارد .

درمان ایمپلنت جزو کوتاهترین و کم درد ترین درمان های دندانپزشکی است.

نسبت به درمان های دیگر مانند پروتز (دندان مصنوعی) قدرت جوندگی بیشتر ی دارد .

دوام و ماندگاری بسیار بالا و جنبه زیبایی فوق العاده ای نسبت به متحرک ها دارد .

درمان قطعی برای دندان های از بین رفته .

داشتن ضمانت و گارانتی نسبت به درمان های دیگر.

معایب ایمپلنت دندان

بطور کل نمی توان عیب و ایرادی برای درمان ایمپلنت دندان اعلام کرد . در صورتیکه  ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت  گذاشته شده باشد . با استفاده از برند مرغوب و تجهیزات پیشرفته و لابراتوار دندان ساز  حرفه ای و ماهر نتیجه کار تضمین شود.

این درمان  کاشت دندان در عین همه مزایایی که دارد .  اگر توسط پزشک غیر متخصص و ناوارد و تجهیزات ابتدایی و عدم رعایت اصول و برندهای درجه پایین انجام پذیرد  . می تواند تجربه تلخی را از این درمان برای همیشه در ذهن فرد ثبت نماید.

 

 برای چه کسانی می توان ایمپلنت دندان انجام داد؟

تقریبا نود و نه در صد افرادی که دندانی را از دست می دهند  و یا از قبلا از دست داده اند می توانند از ایمپلنت دندان جهت جایگزینی آن استفاده نمایند. ایمپلنت دندان با موفقیت نود و شش الی نود و هشت در صد موفق ترین درمان دندانپزشکی است.

افرادی که دندان های مصنوعی دارند و به دلایلی مشکلاتی در استفاده از ان دارند، میتوانند جایگزین بهتری داشته باشند از جمله ایمپلنت دندان.

قیمت ایمپلنت دندان؟

قیمت و هزینه ایمپلنت در ایران  متفاوت است و براساس کشور سازنده ایمپلنت و مارک ایمپلنت دندان و تعداد ایمپلنت، محل اقامت، کیفیت مواد استفاده شده تعیین می شود.

همچنین محل کار و تجربه پزشک معالج در قیمت نهایی ایمپلنت دندان تاثیرگذار است.

هزینه کاشت ایمپلنت شامل هزینه پایه ایمپلنت دندان ، هزینه درمان های جانبی ایمپلنت و دستمزد متخصص ایمپلنت می باشد که باید از تمامی این هزینه ها آگاه باشید.

بهتر است قبل از شروع درمان ایمپلنت، با پزشک معالج خود درباره قیمت دقیق ایمپلنت دندان و هزینه‌های جانبی ایمپلنت مرتبط با آن صحبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه های ایمپلنت میتوانید با ما در ارتباط باشید.

۰۹۱۹۰۹۸۴۹۴۵

۰۲۱۳۶۱۱۰۰۰۴

جای خالی دندان های خود را با ایمپلنت پر کنید

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید